Kako doći do novih klijenata kroz internet marketing je tema koja interesuje mnoge preduzetnike. I zato savetu kako da neki sajt bude prvi na Google pretrazi dodajem još nekoliko u redovima koji slede.

Ovo naravno nije detaljna i iscrpna lista, ali će vam poslužiti kao dobra baza i orijentir.

 

Web sajt

Počinjemo onim što većini nas padne na pamet kad neko kaže sajt:

Domen

Kada dođe do odlučivanje o imenu domena (bez obzira da li to rade prvi put ili menjaju prvobitni), mnogi dugo razmišljaju i premišljaju se. Iako to nije stavka na koju treba utrošiti mnogo vremena, nije ni potpuno zanemarljiva u celokupnoj strategiji.

Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da odaberete ime domena:

Stavite u fokus svoju ciljnu grupu

Ako možete da svoju ciljnu grupu uključite u ime domena, onog trenutka kada se vaš sajt pojavi u Google pretrazi, vaši potencijalni klijenti će znati da je to pravo mesto za njih. Tako ćete se povezati i pre nego što dođu na vaš sajt.

Recimo da prodajete opremu za frizerske salone – svezafrizere.com može biti dobra opcija. Ako prodajete garderobu i ciljna grupa su vam buduće mame, odecazatrudnice.com će dati do znanja da se na vašem sajtu nalazi ono što im je potrebno.

Pozovite na akciju

Podstaknite imenom domena ciljnu grupu na akciju. To možete uraditi dodavanjem glagola; tako ćete ih dodatno motivisati da kupe vaše usluge ili proizvode. Na primer: sagradikucu.com, uredivrt.com, zapocniteposao.com, odaberinamestaj.com

Upotrebite svoje ime

Kada se posao zasniva na vlasniku posla kao što je to kod knjigovođa, stomatologa, konsultanata, pravnika i sl., dobar efekat može imati isticanje nosioca usluge.

Za ima domena odaberite svoje puno ime i prezime i .com ili .net (u zavisnosti od toga koji je domen slobodan).

Iskoristite prideve i aliteraciju

Možete se izdvojiti imenom koje je zabavno, lako za pamćenje ili prijemčivo: bozanstvenabasta.com, ljupkiljubimac.com, savrsenistolar.com – shvatate već pravac.

Domain name generator

Generator poput https://www.namemesh.com/ pomaže kada imamo pravac, ali bismo voleli još malo da razmotrimo kombinacije za ime domena. Ubacite jednu do dve ključne reči za vaš biznis, pogledajte predloge i vidite da li vam neki od njih odgovara ili uz malo dorade može biti onaj pravi.

Domen je važan, ali nemojte gubiti sate u potrazi za idealnim. Razmislite o tipu svog biznisa i klijentima, razmotrite neku od ovih opcija, odaberite i krenite.

 

Dizajn

Dizajn je slika vašeg biznisa na internetu i ima veliki uticaj na prvi utisak koji posetilac stiče.

Loše dizajniran sajt može narušiti imidž vaše firme, dok će vizuelno privlačan web sajt podstaći ljude da ostanu, pogledaju vašu ponudu i potraže ono što im je potrebno. Pre nego što započnete (re)dizajniranje, razmislite o color paleti, fontovima, fotografijama i sl. Par korisnih saveta o dizajnu možete pronaći ovde.

Kad god ste u dilemi, setite se maksime koja se često pripisuje Leonardu da Vinčiju (a bila je i ključno pravilo filozofije dizajna Stiva Džobsa): „Jednostavnost je krajnji izraz prefinjenosti“.

Kakav god dizajn da odaberete, imajte u vidu da je obavezno da imamo sajt koji responsivan na svim uređajima. Ne vredi nam ni najlepši mogući sajt ako nije funkcionalan.

Dok je u dizajnu odlična opcija, ovde je jednostavnost zapovest.

Elementi kao što su header, glavni meni, footer, informacione stranice (o nama, kontakt, FAQ), blog i uslovi kupovine treba da budu vidljivi i da imaju logičan raspored.

Stavite su u ulogu posetioca – koliko puta ste kliknuli na X, jer ste bili frustrirani, zbunjeni ili dezorijentisani zbog komplikovane navigacije? Ne dozvolite da vaš web sajt bude jedan od takvih i da zbog toga izgubite potencijalne klijente.

Stranica „O nama“

Pametno iskoristite ovu stranicu.

Prvo fokus stavite na svoje potencijalne kupce i klijente. Razmislite o njihovim problemima, interesovanjima ili željama i o tome kako vaš biznis na njih odgovara, pa povežite to. Tih prvih desetak rečenica, ako su dobro odabrane, stvoriće priliku za konekciju i bićete prepoznati kao najbolji izbor.

U sledećem segmentu predstavite kratko sebe i svoju firmu. Uz sve prednosti koje donosi, internet poslovanje ima i važan nedostatak – manjak lične interakcije. Pokušajte da to minimalizujte.

Kako? Par rečenica o tome ko ste, koja je vaša misija, za koje se vrednosti zalažete i po čemu ste drugačiji od sličnih biznisa će biti dovoljne. Uz to, vaša fotografija i fotografija vašeg tima (ako ga imate) daće lice vašem biznisu. Dozvolite svojim posetiocima da vas upoznaju.

Dok pišete ovaj sadržaj imajte na umu i ključne reči za koje se pozicionirate na pretraživačima i uključite ih u svoj sadržaj – prirodno, bez gomilanja.

Bonus poeni: sada kada ste napisali jedan lep tekst o nama, pretočite ga u video sa predstavnikom firme ili timom. Imajte na umu da različiti ljudi različito konzumiraju sadržaj. Kako sada već uveliko živimo u vremenu video sadržaja, ovo je jedan dobar element koji vam dozvoljava intimnije povezivanja sa posetiocima vašeg sajta.

Kada pišete ili dorađujete stranicu “O nama” uvek imajte na umu da fokus nije na nama, već na našim klijentima i kupcima i tome šta oni žele i šta njima treba.

Potrebni su vam detaljniji saveti i malo inspiracije? Ovde ćete pronaći 5 koraka do dobre stranice “O nama”, a ovde jednostavan templejt i primere.

Kontakt

Ulažete značajno vreme u promovisanje sajta, koristeći brojne aktivnosti internet marketinga, ali nije vam jasno zašto vas niko ne kontaktira? Proverite da li vaš sajt ima aktivnu kontakt formu.

A onda idite i korak dalje. Pođite ponovo od sebe. Uliva vam dodatno poverenje kada postoje i kontakt podaci poput poštanske adrese, broja telefona ili makar e-mail adrese, zar ne?

Ukoliko web sajt promoviše lokalni biznis, pored lokacije dodajte i „kako doći do nas“ i ubacite mapu.

 

Edukacija na sajtu

Želite da proširite priču o vašem biznisu? Onda poslušajte preporuku svetskih stručnjaka iz internet marketinga i dodajte poslovni blog na sajt vaše firme.

Da, znam – još jedna obaveza, nove stvari koje treba savladati, dodatna glavobolja. Ali, pročitajte ponovo pitanje. Ako je odgovor potvrdan, znate šta vam je činiti. I ne brinite – trud će se isplatiti. Zahvaljujući dobro osmišljenom konceptu bloga i kvalitetnom sadržaju na njemu postajete vidljivi, prepoznatljivi i traženi.

Konkretni saveti će pokazati da poznajete temu i probleme, a koristan i zanimljiv sadržaj doprineće povezivanju sa čitaocima. Izdvojićete se od konkurencije, jer pokazujete klijentima i potencijalnim klijentima da ih razumete i da vam je stalo do njih.  Uz sve to, svemoćni Google voli sajtove koji se dopunjuju svežim kvalitetnim sadržajem.

Napomena: što se tiče navigacije, bez obzira na njegov značaj, blog ne treba da bude primaran na sajtu. Istaknite usluge ili proizvode, a blog izdvojite kao sekciju.

 

Iskustva prethodnih klijenata

Šta radite kada nemate nikoga ko bi mogao da vam preporuči adekvatni proizvod ili pružaoca usluge? Okrećete se internetu i sami pokušavate da nađete rešenje za svoj problem. To isto rade i vaši potencijalni klijenti i kupci.

A šta im može pomoći da odaberu baš vas? Recenzije. Ljudi žele da čuju šta oni koji su sa vama sarađivali imaju da kažu. Iskustva prethodnih klijenata u formi komentara na društvenim mrežama, recenzije proizvoda, preporuke ili priče kako su vaše usluge ili proizvodi imali pozitivan uticaj na njihov život, mogu da povećaju racio konverzija i do 60%.

Do izjava zadovoljnih korisnika možete doći tako što ćete čekati da vam ih pošalju, a možete biti i proaktivni. Pošaljite kratku i jednostavnu anketu prethodnim klijentima, sastavite testemonijale na osnovu njih i pošaljite ih na odobrenje pre objavljivanja.

Ne zaboravite da sa vremena na vreme zavirite u knjige utisaka i pregledate inbox ili naloge na društvenim mrežama u potrazi za recenzijama koje možete postaviti na sajt.

 

Malo tehničkih stvari

Svaki web sajt bi trebalo da ima instaliran:

Na sajtu napravite mapu sajta (Sitemap) i dodajte ga u svoj webmaster tools nalog. U svom nalogu Google Analitike povežite nalog sa wemaster tools (vodite računa da imate administratorski pristup u webmaster toolsu i da oba naloga imate sa istom gmail adresom) da biste mogli da pratite preporuke za optimizaciju sajta na pretraživaču iz analitike.

 

Internet marketing plan

I dok i dalje pronalazimo letke u svojim poštanskim sandučićima i zaboravljamo šta smo gledali dok traje blok reklama na televiziji, smisleno i ciljano reklamiranje se odavno preselilo na internet.

Mnogobrojne opcije koje internet marketing nudi su sa jedne strane nesumnjivo dobra stvar, ali istovremeno i izazov – kako da odlučite čemu da date prioritet? Za početak, preuzimite ovde Google mini vodič za internet malog biznisa.

Sledeće korake odaberite u odnosu na to koji kanali najviše odgovaraju vašem tipu posla, kao i koliko vremena želite da odvojite za postizanje ciljeva.

Za brze rezultate koristite Google oglase, a ukoliko sami postavljate oglase pogledajte kratko uputstvo kako da napravite svoj nalog i oglas.

U dugoročne aktivnosti pridobijanja novih klijenata ulaze Facebook i Instagram oglasi, e-mail marketing, vođenje profila na društvenim mrežama i optimizacija za pretraživače.

E-mail marketing

Bez obzira na sav uložen trud, većina posetilaca koja dođe prvi put na vaš sajt se neće odlučiti za kupovinu proizvoda ili usluga.

Ali to ne znači da od tih poseta ne možete imati baš nikakve koristi. Naprotiv. To može biti prvi korak u izgradnji odnosa sa potencijalnim kupcima – zadržite kontakt prikupljanjem njihovih e-mail adresa.

“Prijavite se na newsletter” vam neće doneti bog zna kakve rezultate, jer niko više ne ostavlja svoj mejl tek tako. Ponudite im nešto u zamenu – ebook, izveštaj, listu sa neophodnim koracima, kod za popust. Ali nemojte biti napadni.

Setite se koliko vas iritira dosadan pop-up koji se pojavi odmah nakon što ste došli na sajt (pogotovo prvi put) ili vas prekine u sred čitanja teksta. Pronađite neki alat kao što je Exit-Intent koji prati ponašanje posetioca i aktivira pop-up u trenutku kad posetilac želi da ode sa sajta.

Kada ih imate u svojoj bazi, redovno obaveštavate o novim proizvodima, uslugama i promocijama i nudite dodatni koristan sadržaj (savete, zanimljivosti vezane za vaš biznis i sl.) uspostavićete vezu i bićete prvi kojih će se setiti kad im zatreba onaj tip usluga ili proizvoda koje vi prodajete.

Email marketing je svakako jedan od najboljih načina da se povežete sa posetiocima svog sajta i ohrabrite ih da postanu kupci. Spada u strategije koje ne zahtevaju veliki budžet i prema nekim procenama na 1 uložen dolar omogućava vam prihod od 44. Uz to, jedina stvar koju za sigurno posedujete je vaša email baza, sve ostalo je renta.

Ako želite da više saznate o e-mail marketingu i pronađete inspiraciju za izgradnju svoje e-mail listu, pogledajte ovaj vodič.

Društvene mreže

Svako ko je već u online vodama ni ne postavlja pitanje da li mu treba neka društvena mreža, naprosto je to deo arsenala. Ali za sve one koji tek kreću evo par razloga zašto treba da promovišete svoj biznis na društvenim mrežama:

  • vaši kupci i potencijalni kupci su tu (više od trećine korisnika posećuje društvene mreže više od pet puta dnevno)
  • potrošači su prijemčivi za reklame na društvenim mrežama
  • profili na društvenim mrežama pomažu u podizanju vidljivosti vašeg brenda
  • reklamiranje na društvenim mrežama vam daje mogućnost da targetirate i retargetirate željenu ciljnu grupu
  • praćenje reakcija i interesovanja vaših kupaca i potencijalnih kupaca može vam dati bolje smernice za dalji razvoj biznisa

Ako vaša strategija za privlačenje novih klijenata i održavanje kontakta sa postojećim još uvek ne uključuje aktivno bavljenje društvenim mrežama, vreme je da to promenite. Čemu dati prednost?

Za B2B sektor, odličan izbor je LinkedIn, dok su za B2C tu Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i YouTube.

Za dolazak do mlađe publike izberite Instagram (53% korisnika pripada starosnoj grupi od 18 do 29 godina). Jedna od najvećih prednosti Instagrama je to što vam daje priliku da priču o svom brendu pričate kroz jedinstven, atraktivan i interaktivan vizuelni sadržaj. Mogućnost prodaje preko Instagrama je još jedna povoljna po vas opcija koju treba da imate u vidu.

Ako vam je potreban kanal za deljenje novosti o vašem brendu, ali i za učestvovanje u online konverzaciji u okviru vaše industrije, nemojte zaobići Twitter. Facebook je i dalje veoma zastupljen za građenje zajednice oko vašeg brenda, prodaju, kao i za oglašavanje.

Imate sadržaj koji se može prezentovati u video formatu? Obavezno uvrstite YouTube u svoj arsenal. Video može da podstakne konverziju, a kvalitetan sadržaj na YouTube kanalu vam može biti od pomoći i za SEO – ako ga dobro optimizujete, pojavljivaće se u pretrazi i na YouTube-u i na Google-u.

Ako razmišljate da li je Pinterest dobar izbor za vaš biznis, pročitajte zašto bi trebalo da ga upotrebljvate i kako.

A ako već imate naloge na društvenim mrežama, razmotrite ova pitanja:

  • šta daje rezultat, a šta ne?
  • ko se sa vama povezuje na društvenim mrežama – da li je to ona grupa ljudi koju identifikujete kao svoju ciljnu grupu? Možda ne stižete do onih do kojih želite ili su za vaš biznis zainteresovani i oni koje niste definisali kao primarne potencijalne kupce
  • koju društvenu mrežu vaša ciljna grupa najviše koristi?
  • u kakvom ste položaju na društvenim mrežama u odnosu na konkurenciju?
  • koja vrsta postova izaziva najviše reakcija?

U odnosu na sve ove odgovore, isplanirajte dalje korake i napravite strategiju za dalji rad.

Bez obzira da li već imate iskustva u vođenju profila na društvenim mrežama ili tek počinjete, Moz ima dobar vodič za početnike u kojem ćete pronaći dosta korisnih saveta.

SEO

Optimizacija za pretraživače je i dalje nezaobilazan deo strategije za pridobijanje novih klijenata. Predlažem vam da bacite pogled na aktuelne trendove i strategije, a ja ću vam dati nekoliko kratkih saveta.

Nemojte gubiti dragocene resurse na previše široke ključne reči, već pronađite one koje donose konverziju (u odnosu na uslugu to može biti i upit mejlom ili telefonski poziv, ne mora svaka konverzija da se odnosi na prodaju).

Dok na proizvode to nema uticaj, za usluge je lokacija važna. I zato pokušajte da se rangirate sa frazama usluga + geografska lokacija.

I, molim vas, upamtite da SEO nije besplatan (isto važi i za bilo koji kanal internet marketinga). SEO košta i treba napraviti jednostavnu računicu da li se više isplati kontinuirani SEO ili Google Adwords oglašavanje. Ili oba.

Primer: Firma koja je orijentisana na lokalno tržište i ima oko 100 kvalitetnih upita svakog meseca za par svojih ključnih reči.

Primer koštanja Google Adwords (sada brendiran kao Google Ads) kanala:
Adwords trošak = ((broj impresija x CTR) x CPC) + vođenje naloga
*CTR = stopa klikova u odnosu na impresije
CPC = cena po kliku


odnosno

Impresije x CTR= 1000x 0,20 = 200 klikova
Klikovi x cena po kliku=  200 x 0.5€ = 100€
plus nadoknada za osobu koja vam vodi kampanju (bilo da je inhouse ili spoljni saradnik)

Ukoliko nam je stopa konverzije 5%, od 200 klikova dobićemo 10 upita, što dalje čini cenu po kontaktu od 10€ (ukupni trošak kampanje/br konverzija)

Troškovi SEO optimizacije ni u kom slučaju ne mogu da biti ispod te cene po mesecu. Cenu SEO optimizacije dobićete sledećom jednačinom:

Primer: 10h Broj utrošenih sati x 20€*= 200€  (+ budžet za plaćene aktivnosti )

Napomena: ne znam cenovnik po satu za SEO usluge, ali mi i ova cena u primeru deluje nisko kada pričamo o ljudima koji su stručni u svom poslu i imaju iza sebe uspešne projekte.

* broj potrebnih sati i cenu po satu promeniti na svom slučaju.

SEO je dugoročna strategija i samim tim za rezultate treba sačekati nekada i više od par meseci.

Preračunajte se i odlučite šta treba da vam bude prioritet i u kojoj fazi.

Na kraju mogu da vam dam još samo jedan savet – stavite se u poziciju kupca/klijenta:

  • Zapitajte se, zašto kupuje?
  • Kako bira proizvod/uslugu?
  • Zašto će se odlučiti za baš određen proizvod?
0 Shares:
You May Also Like
Pročitaj više

Kako do ponude koja se ne odbija

Prosečan oglas će prodati sjajnu ponudu, ali sjajan oglas nikada neće prodati slabu ponudu. Viđala sam ljude koji potroše jako puno vremena na kreiranje predivnih oglasa, landing strana i prodajnih levaka, ali protrče kroz najkritičniji deo - kreiranje ponude. I onda se pitaju šta nije u redu sa kampanjom, jer nema prodaja. Evo par saveta kako da napravite odličnu ponudu: